12. Hanna Laakso

Neljä vuotta sitten asetuin ensi kertaa ehdolle ja pääsin läpi. Olen siis ensimmäisen kauden valtuutettu. Valtuustokauden sain aloittaa kunnanhallituksen jäsenenä. Kunnanhallituksen jäsenenä myös päätän tämän valtuustokauden. Ylikunnalliset luottamushenkilöpaikat, Laukaan Vesihuolto Oy:n hallituksen jäsenyys samoin kuin puolueen maakunnalliset – ja valtakunnalliset (puoluevaltuuston jäsenyys) luottamuspaikat ovat kaikki olleet erinomaisia paikkoja tehdä ja nähdä politiikkaa eri näkökulmista.

Menneellä valtuustokaudella olemme joutuneet tekemään kipeitäkin päätöksiä, mutta niiden avulla Laukaan kunnan kurssi on kääntynyt positiiviseen suuntaan. Kunnassa on kaikkinensa hyvin positiivinen pöhinä.

Kuntien rooli muuttuu vuoden 2019 alussa, kun sosiaali- ja terveyspalveluiden järjestäminen siirtyy kunnilta maakunnille. Nyt valittavien kuntapäättäjien tehtäväksi jää varmistaa hyvien palveluiden kattava saatavuus ennen tehtävien siirtymistä maakunnille.

Tulevaisuuden kunnat ovat – kuten Laukaan kunnan strategiassakin todetaan – sivistyksen, elinvoiman, yrittäjyyden, hyvinvoinnin ja terveyden edistäjiä. Niiden tehtävä on siis huolehtia lastemme tulevaisuudesta: varhaiskasvatuksesta eli päivähoidosta, perusopetuksesta, edellytyksistä työpaikkojen luomiseen ja suomalaisten hyvinvoinnista. Elinvoimaiset kunnat houkuttelevat kaikenikäisiä asukkaita ja yrityksiä. Uusi kunta tarvitsee tekijänsä. Itse haluaisin jatkaa aloittamaani työtä tässä kaikin puolin mielenkiintoisessa ja haastavassa murrosvaiheessa. Siihen tarvitsen sinun apuasi. Vaikuta ja käytä ääntäsi kuntavaaleissa 9.4.

Hanna Laakso, pastori

Löydät minut myös somesta:
facebook: hanna maria laakso
twitter: @HannaLaakso2